Eurodesk Temas Noktası Teklif Çağrısı
Eurodesk Temas Noktası Olmak İsteyen Kurum ve Kuruluşlar İçin Teklif Çağrısı
GENEL HUSUSLAR
EURODESK BİLGİ AĞI
Eurodesk, gençler için eğitim ve gençlik alanlarındaki Avrupa fırsatları ve gençlerin Avrupa faaliyetlerine katılımı hakkında bilgi sağlayan Avrupa Bilgi Aktarım Ağı’dır.
Temel görevi, gençleri, yararlanabilecekleri Avrupa fırsatlarından haberdar etmek, onlardan gelen sorulara cevap verme hizmeti sunmak olan Eurodesk Türkiye Birimi, 2008 yılından beri AB Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı (Türkiye Ulusal Ajansı) bünyesinde faaliyet göstermektedir.
Başkanlığımız tarafından 2010 yılı başından itibaren Eurodesk Temas Noktası olarak seçilen kurum ve kuruluşlarla Eurodesk Türkiye Ağı oluşturulmuştur. Eurodesk Türkiye Ağı aşağıda belirtilen hizmetleri sunmaktadır:
– Ücretsiz soru cevaplama hizmeti (e-posta, faks, telefon ve yüzyüze),
– Gençlere danışma hizmeti,
– Gençlik alanındaki Avrupa fırsatlarına internet erişimi sağlanması,
– Eğitimler, konferanslar, seminerler ve diğer etkinliklerin düzenlenmesi,
– Kaynak materyallerin basılması ve dağıtılması,
– Erasmus+ Gençlik Programı ile ilgili bilgilendirme faaliyetleri.
Başkanlığımızca, Ülkemizdeki gençlik bilgilendirmesi faaliyetlerinin daha yaygın hale gelmesini sağlamak ve temas noktası sayısını artırmak amacıyla teklif çağrısı açılmasına karar verilmiştir. Söz konusu çağrı kapsamındaki başvurulara ilişkin şartlar ve başvuru adımları aşağıda belirtilmektedir:
1) KİMLER BAŞVURABİLİR?
Aşağıdaki kurum ve kuruluşlar Eurodesk Türkiye Temas Noktası olmak üzere başvuruda bulunabilir:
KAMU KURUMLARI ve KAMU KURUMU NİTELİĞİNDEKİ KURUM ve KURULUŞLAR*
-Valilikler, kaymakamlıklar, belediyeler,
-Yükseköğretim kurumları,
-İl ve ilçe Milli Eğitim Müdürlükleri, il ve ilçe Gençlik ve Spor Müdürlükleri, il ve ilçe Halk Eğitim Merkezleri,
-Belediye ya da Gençlik Spor İl Müdürlüklerine bağlı gençlik merkezleri,
-Kalkınma Ajansları ve Bölge Kalkınma İdareleri,
-Kamu kurumu niteliğindeki meslek kuruluşları (odalar, barolar…)
* Mer’i mevzuat dairesinde yükümlülük altına sokmaya yetkili kişinin yasal temsilci olması kaydıyla
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARI**
-Dernekler (ilk genel kurulunu toplamış ve zorunlu organlarını teşekkül ettirmiş olmak kaydıyla),
-Vakıflar,
-Dernek ve vakıfların usulen yetkilendirilen şubeleri,
** Mer’i mevzuat dairesinde temsile yetkili kişi ve/veya organların yasal temsilci olması kaydıyla
2) KİMLER BAŞVURAMAZ?
Kâr amacı güden işletmeler, okullar, gençlik grupları, öğrenci kulüpleri ve yukarıda “Kimler Başvurabilir?” başlığı altında belirtilenlerin haricindeki başvurular değerlendirmeye alınmayacaktır.
3) BAŞVURU USULÜ
1. Öncelikle Türkiye Ulusal Ajansı Online Başvuru Sistemi olan TURNA sistemine başvuru yapılacak kurum/kuruluş adına kayıt olunuz veya kurum/kuruluşunuz adına daha önce oluşturulmuş kaydınız var ise kurumsal kullanıcı adı ile giriş yapınız. (https://turna.ua.gov.tr/turna/Giris.jsp)
2. Kayıt olduktan sonra Başvuru Formları Listesi seçeneğinden Eurodesk dosyasını seçiniz.
3.Sisteme giriş yapıldıktan sonra Başvuru formunun yüklenmesi için sırası ile aşağıdaki adımların takip edilmesi gerekmektedir.
a) Eurodesk (2018) “Başvuru Formu İndir” dokümanının doldurunuz.
b) Formda gri alanlarda yer alan bilgilerin doldurulması sonrasında son sayfanın en alt kısmında yer alan “KONTROL ET” bölümüne tıklayınız.
c) Başvuru formu tamamen doldurulduktan sonra sisteme yüklenilmediği takdirde yazıcı çıktısı alınamamaktadır. Son sayfanın imzalanabilmesi için formun nihai halinin sisteme yüklenmesi gerekmektedir.
d) Kontrol sonucu formunuzun nihai halini PDF formatında bilgisayarınıza kayıt ediniz.
e) TURNA sayfasının sol üst köşesinde bulunan “Başvuru İşlemleri” kutusunu tıklayınız ve menüden “Başvuru Formu Gönder” ikonunu seçiniz.
f) Açılan ekranda yer alan kutuların (Belge, Adı, Belge Türü) tamamını doldurunuz ve yan tarafında “Resimdeki Metni Giriniz” yazan yere renkli fon ile beliren doğrulama kodunu giriniz ve TAMAM tuşuna basınız.
g) Başvurunuzu yükledikten kısa bir süre sonra e-posta adresinize referans numaranız gönderilecektir.
h) Referans numaranız e-postanıza ulaştıktan sonra ek belgeleri yükleyebilir ve başvurunuzun durumunu TURNA sisteminde “Projelerim” bölümünden takip edebilirsiniz.
4. Ek Belgelerin yüklenmesi için sırası ile aşağıdaki adımların takip edilmesi gerekmektedir.
a) TURNA sayfasının sol üst köşesinde bulunan “Başvuru İşlemleri” kutusunu tıklayınız ve menüden “Projelerim” ikonunu seçiniz.
b) Açılan ekranda yer alan bölümde referans numaranız ve başvuru formunuzu görebilirsiniz. Başvurunuz üzerine gelerek “sağ tıklamanız” durumunda “Ekli Belge” seçeneği ile ek belgenizi yüklemeniz gerekmektedir.
c) Açılan ekranda yer alan kutuların (Belge, Adı, Belge Türü) tamamını doldurunuz ve TAMAM tuşuna basınız. Eklenmiş Belgeler sisteme düşecektir.
d) Bir sonraki maddede (4) EK BELGELER) yer alan belgeleri eksiksiz yüklemeniz durumunda başvuru işleminiz tamamlanmış olacaktır.
4) EK BELGELER
- Başvuru formunun Yasal Temsilci imzalı son sayfası
- Eurodesk Türkiye İrtibat Kişisi Yetkilendirme Belgesi (Örnek için Tıklayınız)
- İrtibat Kişisine ait Özgeçmiş / CV ()
- Yönetim Kurulu kararı (Sivil Toplum Kuruluşu olması durumunda)
- STK Faaliyet Belgesi (Sivil Toplum Kuruluşu olması durumunda)
- Çalışma Saatleri Beyanı: İrtibat kişisinin başvuru yapan kurumda (alt birim veya şube başvurularında ilgili yerdeki) tam-yarı zamanlı çalışma süresi ve görevlerini gösteren resmi yazı (bu yazı son görevlendirme oluru veya düzenlenecek herhangi başka bir evrak olabilir), (Örnek için Tıklayınız)
Başvuruların TURNA sistemine yüklenmesi için:
SON BAŞVURU TARİHİ: 18 Ekim 2018 (TSİ 17:00)
Teklif Çağrısı ile birlikte bu çağrının eki niteliğindeki “Sıkça Sorulan Sorular”ı da okuyabilir ve yukarıdaki açıklamalardan oluşabilecek tüm sorularınız için bizimle irtibata geçebilirsiniz.
Sorularınız için: eurodesk@ua.gov.tr
0-312-409 61 43
0-312-409 60 36
0-312-409 61 60