İNTERNET SAYFAMIZA HOŞ GELDİNİZ. AVRUPA GENÇLİK EĞİTİM VE SPOR DERNEĞİ - AGESDER -

Erasmus + KA1 Yükseköğretim Başvuru Sonuçları

Erasmus + KA1 Yükseköğretim Başvuru Sonuçları
  • 23.08.2016
  • 2.536 kez okundu

2016 yılı Teklif Çağrısı Döneminde Erasmus+ Ana Eylem 1 Bireylerin Öğrenme Hareketliliği – Program Ülkeleri ile Yükseköğretimde Öğrenci ve Personel Hareketliliği (KA103) faaliyeti kapsamında sunulan yükseköğretim kurumu ve konsorsiyum başvurularının değerlendirme süreci tamamlanmıştır.

YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARI HİBE DAĞITIM TABLOSU

ULUSAL HAREKETLİLİK KONSROSİYUMLARI HİBE DAĞIITIM TABLOSU

 

 

Yükseköğretim Kurumları için 2016 Başvuru Dönemi Hibe Dağıtım Yöntemi

  1. Öğrenci Öğrenim Hareketliliği
  • 27.400.000 Avro Öğrenci Öğrenim hareketliliği için ayrıldı.
  • Toplam bütçeden 27.395.800 Avro bu kalem için kullanıldı.
  • Üniversitenin hibe talebi, talep ettiği toplam hareketlilik süresi (toplam ay) ile ortalama aylık hibe miktarı olan 400 Avro çarpılarak hesaplandı.
  • Kurumların 2015 dönemi Öğrenci Öğrenim Hareketliliği sözleşme tutarlarının 2 katı, 2016 dönemi talepleri için üst sınır kabul edilerek talep düzeltmesi gerçekleştirildi. 2015 yılında hibe almamış kurumların talep üst sınırı öğrenci öğrenim hareketliliği için tespit edilen baz değerin 2 katı olarak hesaplandı.
  • Kurumların “Performans Sapması” hesaplandı. Bunun için 2014 yılı tahsisat/kullanım oranları alındı, tüm kurumların ortalama değeri hesaplandı ve ortalama değerden oransal sapmalar hesaplanarak sonuçları ilgili kurumun performans sapması olarak tespit edildi. 2014 yılında hibe almayan kurumların performansı ortalama değerin sapmasına karşılık gelen “1” olarak değerlendirmeye alındı.
  • Kurumların “Anlaşma/Kontenjan Sapması” hesaplandı. Bunun için Erasmus+ Programı kapsamındaki ikili anlaşma ve kontenjan sayıları alındı, tüm kurumların ortalama değeri hesaplandı ve ortalama değerden oransal sapmalar hesaplanarak kurumların anlaşma ve kontenjan sapmaları belirlendi, iki değerin ortalaması ilgili kurumun anlaşma/kontenjan sapması olarak tespit edildi.
  • Kurumların “Öğrenci Sayısı Sapması” hesaplandı. Bunun için kurumların öğrenci sayıları alındı, tüm kurumların ortalama değeri hesaplandı ve ortalama değerden oransal sapmalar hesaplanarak sonuçları ilgili kurumun öğrenci sayısı sapması olarak tespit edildi.
  • Kurumların 2015 tahsisatları taslak taban olarak belirlendi. 2014 performansları Türkiye ortalamasının üstünde olan kurumların ilave hibe alması, Türkiye ortalamasının altında olanların ise taban tutarlarının düşürülmesini temin etmek amacıyla 2015 tahsisatlarının %30’luk bölümü performans sapması ile çarpılarak ortaya çıkan artış veya azalış tutarları taslak tabana ilave edilerek taban tutarlar belirlendi.
  • Kurumların taban tutarlara ilave olarak alacakları hibelerin 2016 yılı talepleri, performans durumları, anlaşma/kontenjan sayıları ve öğrenci sayıları doğrultusunda belirlenmesi hedeflendi. Bu kapsamda kurumların 2016 yılı düzeltilmiş talepleri ile 2015 tahsisatları arasındaki fark alınarak bu rakamın % 6’sı ile performans sapması, % 3’ü ile anlaşma/kontenjan sapması ve % 3’ü ile öğrenci sayısı sapması çarpılarak elde edilen miktarların toplamı taban tutarlara ilave edildi.
  • 2016 yılında ilk kez başvuran kurumlar için hibeler belirlenen taban tutarlar ile kurumların anlaşma/kontenjan sayıları ve öğrenci sayıları doğrultusunda tespit edildi. Bu kapsamda taban tutar 20.000 Avro olarak belirlenerek bu rakam ile anlaşma/kontenjan sapması ve öğrenci sayısı sapması ayrı ayrı çarpılarak elde edilen miktarlar taban tutara ilave edildi.
  • Hesaplanan hibeler toplamı ile ayrılan toplam bütçe arasındaki oran karşılama oranı olarak tespit edildi. Hesaplanan hibeler karşılama oranı ile çarpıldı.
  • Nihai hibeler talebi aşmayacak ve 50 Avro ve katları olacak şekilde aşağıya çekilerek belirlendi.
  • Hesaplanan hibe miktarı ortalama aylık hibe olan 400 Avroya bölünerek toplam ay hesap edildi.
  • Toplam ay üniversitenin ortalama süre olarak bildirdiği sayıya bölünerek üniversitelerin tahmini öğrenci öğrenim hareketliliği sayıları hesaplandı.
  1. Öğrenci Staj Hareketliliği
  • 4.153.565 Avro Öğrenci staj hareketliliği için ayrıldı.
  • Toplam bütçeden 4.144.500 Avro bu kalem için kullanıldı.
  • Üniversitenin hibe talebi, toplam talep etmiş olduğu ay ile ortalama aylık hibe miktarı olan 500 Avro çarpılarak hesaplandı.
  • Kurumların 2015 dönemi Öğrenci Staj Hareketliliği sözleşme tutarlarının 2 katı, 2016 dönemi talepleri için üst sınır kabul edilerek talep düzeltmesi gerçekleştirildi. 2015 yılında hibe almamış kurumların talep üst sınırı öğrenci staj hareketliliği için tespit edilen baz değerin 2 katı olarak hesaplandı.
  • Kurumların “Performans Sapması” hesaplandı. Bunun için 2014 yılı tahsisat/kullanım oranları alındı, tüm kurumların ortalama değeri hesaplandı ve ortalama değerden sapmalar hesaplanarak sonuçları ilgili kurumun performans sapması olarak tespit edildi. 2014 yılında hibe almayan kurumların performansı ortalama değerin sapmasına karşılık gelen “1” olarak değerlendirmeye alındı.
  • Kurumların “Anlaşma/ Kontenjan Sapması” hesaplandı. Bunun için Erasmus+ Programı kapsamındaki ikili anlaşma ve kontenjan sayıları alındı, tüm kurumların ortalama değeri hesaplandı ve ortalama değerden oransal sapmalar hesaplanarak kurumların anlaşma ve kontenjan sapmaları belirlendi, iki değerin ortalaması ilgili kurumun anlaşma/kontenjan sapması olarak tespit edildi.
  • Kurumların “Öğrenci Sayısı Sapması” hesaplandı. Bunun için kurumların öğrenci sayıları alındı, tüm kurumların ortalama değeri hesaplandı ve ortalama değerden oransal sapmalar hesaplanarak sonuçları ilgili kurumun öğrenci sayısı sapması olarak tespit edildi.
  • Kurumların 2015 tahsisatları taslak taban olarak belirlendi. Performansı Türkiye ortalamasının üstünde olanların ilave hibe alması, ortalamanın altında olanların ise taban tutarlarının düşürülmesini temin etmek amacıyla 2015 tahsisatlarının %30’luk bölümü performans sapması ile çarpılarak ortaya çıkan artış veya azalış tutarları taslak tabana ilave edilerek taban tutarlar belirlendi.
  • Kurumların taban tutarlara ilave olarak alacakları hibelerin 2016 yılı talepleri, performans durumları, anlaşma/kontenjan sayıları ve öğrenci sayıları doğrultusunda belirlenmesi hedeflendi. Bu kapsamda kurumların 2016 yılı düzeltilmiş talepleri ile 2015 tahsisatları arasındaki fark alınarak bu rakamın % 6’sı ile performans sapması, % 3’ü ile anlaşma/kontenjan sapması ve % 3’ü ile öğrenci sayısı sapması çarpılarak elde edilen miktarların toplamı taban tutarlara ilave edildi.
  • 2016 yılında ilk kez başvuran kurumlar için hibeler belirlenen taban tutarlar ile kurumların anlaşma/kontenjan sayıları ve öğrenci sayıları doğrultusunda tespit edildi. Bu kapsamda taban tutar 10.000 Avro olarak belirlenerek bu rakam ile anlaşma/kontenjan sapması ve öğrenci sayısı sapması ayrı ayrı çarpılarak elde edilen miktarlar taban tutara ilave edildi.
  • Hesaplanan hibeler toplamı ile ayrılan toplam bütçe arasındaki oran karşılama oranı olarak tespit edildi. Hesaplanan hibeler karşılama oranı ile çarpıldı.
  • Nihai hibeler talebi aşmayacak ve 50 Avro ve katları olacak şekilde aşağıya çekilerek belirlendi.
  • Hesaplanan hibe miktarı ortalama aylık hibe olan 500 Avroya bölünerek toplam ay hesap edildi.
  • Toplam ay üniversitenin ortalama süre olarak bildirdiği sayıya bölünerek üniversitelerin tahmini öğrenci staj hareketliliği sayıları hesaplandı.
  1. Personel Ders Verme Hareketliliği
  • 1.200.000 Avro Personel ders verme hareketliliği için ayrıldı.
  • Toplam bütçeden 1.196.250 Avro bu kalem için kullanıldı.
  • Üniversitenin hibe talebi, toplam talep etmiş olduğu gün ile ortalama günlük hibe miktarı olan 117 Avronun çarpımı ve talep edilen hareketlilik sayısı ile ortalama seyahat gideri olan 360 Avronun çarpımının toplanması ile hesaplandı
  • Kurumların 2015 dönemi Personel Ders Verme Hareketliliği sözleşme tutarlarının 2 katı, 2016 dönemi talepleri için üst sınır kabul edilerek talep düzeltmesi gerçekleştirildi. 2015 yılında hibe almamış kurumların talep üst sınırı personel ders verme hareketliliği için tespit edilen baz değerin 2 katı olarak hesaplandı.
  • Kurumların “Performans Sapması” hesaplandı. Bunun için 2014 yılı tahsisat/kullanım oranları alındı, tüm kurumların ortalama değeri hesaplandı ve ortalama değerden oransal sapmalar hesaplanarak sonuçları ilgili kurumun performans sapması olarak tespit edildi. 2014 yılında hibe almayan kurumların performansı ortalama değerin sapmasına karşılık gelen “1” olarak değerlendirmeye alındı. · Kurumların “Anlaşma/ Kontenjan Sapması” hesaplandı. Bunun için Erasmus+ Programı kapsamındaki ikili anlaşma ve kontenjan sayıları alındı, tüm kurumların ortalama değeri hesaplandı ve ortalama değerden oransal sapmalar hesaplanarak kurumların anlaşma ve kontenjan sapmaları belirlendi, iki değerin ortalaması ilgili kurumun anlaşma/kontenjan sapması olarak tespit edildi.
  • Kurumların “Öğretim Elemanı Sayısı Sapması” hesaplandı. Bunun için kurumların öğretim elemanı sayıları alındı, tüm kurumların ortalama değeri hesaplandı ve ortalama değerden oransal sapmalar hesaplanarak sonuçları ilgili kurumun öğretim elemanı sayısı sapması olarak tespit edildi.
  • Kurumların 2015 tahsisatları taslak taban olarak belirlendi. Performansı Türkiye ortalamasının üstünde olan kurumların ilave hibe alması, ortalamanın altında olanların ise taban tutarlarının düşürülmesini temin etmek amacıyla 2015 tahsisatlarının %20’lik bölümü performans sapması ile çarpılarak ortaya çıkan artış veya azalış tutarları taslak tabana ilave edilerek taban tutarlar belirlendi. · Kurumların taban tutarlara ilave olarak alacakları hibelerin 2016 yılı talepleri, performans durumları, anlaşma/kontenjan sayıları ve öğretim elemanı sayıları doğrultusunda belirlenmesi hedeflendi. Bu kapsamda kurumların 2016 yılı düzeltilmiş talepleri ile 2015 tahsisatları arasındaki fark alınarak bu rakamın % 6’sı ile performans sapması, % 3’ü ile anlaşma/kontenjan sapması ve % 3’ü ile öğretim elemanı sayısı sapması çarpılarak elde edilen miktarların toplamı taban tutarlara ilave edildi. · 2016 yılında ilk kez başvuran kurumlar için hibeler belirlenen taban tutarlar ile kurumların anlaşma/kontenjan sayıları ve öğretim elemanı sayıları doğrultusunda tespit edildi. Bu kapsamda taban tutar 5.000 Avro olarak belirlenerek bu rakam ile anlaşma/kontenjan sapması ve öğretim elemanı sayısı sapması ayrı ayrı çarpılarak elde edilen miktarlar taban tutara ilave edildi.
  • Hesaplanan hibeler toplamı ile ayrılan toplam bütçe arasındaki oran karşılama oranı olarak tespit edildi. Hesaplanan hibeler karşılama oranı ile çarpıldı.
  • Nihai hibeler talebi aşmayacak ve 50 Avro ve katları olacak şekilde aşağıya çekilerek belirlendi.
  • Hesaplanan hibe miktarı üzerinden toplam gün ve personel sayısı hesap edildi.
  • Toplam personel ders verme hibesi, hesaplanan personel sayısı 360 ile çarpılarak seyahat hibesi ve kalan miktar gündelik hibesi olarak alt başlıklara ayrıldı.
  1. Personel Eğitim Alma Hareketliliği
  • 900.000 Avro personel eğitim alma Hareketliği için ayrıldı · Toplam bütçeden 896.300 Avro bu kalem için kullanıldı
  • Üniversitenin hibe talebi, toplam talep etmiş olduğu gün ile ortalama günlük hibe miktarı olan 117 Avronun çarpımı ve talep edilen hareketlilik sayısı ile ortalama seyahat gideri olan 360 avronun çarpımının toplanması ile hesaplandı
  • Kurumların 2015 dönemi Personel Eğitim Alma Hareketliliği sözleşme tutarlarının 2 katı, 2016 dönemi talepleri için üst sınır kabul edilerek talep düzeltmesi gerçekleştirildi. 2015 yılında hibe almamış kurumların talep üst sınırı personel eğitim alma hareketliliği için tespit edilen baz değerin 2 katı olarak hesaplandı.
  • Kurumların “Performans Sapması” hesaplandı. Bunun için 2014 yılı tahsisat/kullanım oranları alındı, tüm kurumların ortalama değeri hesaplandı ve ortalama değerden oransal sapmalar hesaplanarak sonuçları ilgili kurumun performans sapması olarak tespit edildi. 2014 yılında hibe almayan kurumların performansı ortalama değerin sapmasına karşılık gelen “1” olarak değerlendirmeye alındı. · Kurumların “Anlaşma/ Kontenjan Sapması” hesaplandı. Bunun için Erasmus+ Programı kapsamındaki ikili anlaşma ve kontenjan sayıları alındı, tüm kurumların ortalama değeri hesaplandı ve ortalama değerden oransal sapmalar hesaplanarak kurumların anlaşma ve kontenjan sapmaları belirlendi, iki değerin ortalaması ilgili kurumun anlaşma/kontenjan sapması olarak tespit edildi.
  • Kurumların “Öğretim Elemanı Sayısı Sapması” hesaplandı. Bunun için kurumların öğretim elemanı sayıları alındı, tüm kurumların ortalama değeri hesaplandı ve ortalama değerden oransal sapmalar hesaplanarak sonuçları ilgili kurumun öğretim elemanı sayısı sapması olarak tespit edildi.
  • Kurumların 2015 tahsisatları taslak taban olarak belirlendi. Performansı Türkiye ortalamasının üstünde olan kurumların ilave hibe alması, ortalamanın altında olanların ise taban tutarlarının düşürülmesini temin etmek amacıyla 2015 tahsisatlarının %20’lik bölümü performans sapması ile çarpılarak ortaya çıkan artış veya azalış tutarları taslak tabana ilave edilerek taban tutarlar belirlendi. · Kurumların taban tutarlara ilave olarak alacakları hibelerin 2016 yılı talepleri, performans durumları, anlaşma/kontenjan sayıları ve öğretim elemanı sayıları doğrultusunda belirlenmesi hedeflendi. Bu kapsamda kurumların 2016 yılı düzeltilmiş talepleri ile 2015 tahsisatları arasındaki fark alınarak bu rakamın % 6’sı ile performans sapması, % 3’ü ile anlaşma/kontenjan sapması ve % 3’ü ile öğretim elemanı sayısı sapması çarpılarak elde edilen miktarların toplamı taban tutarlara ilave edildi. · 2016 yılında ilk kez başvuran kurumlar için hibeler belirlenen taban tutarlar ile kurumların anlaşma/kontenjan sayıları ve öğretim elemanı sayıları doğrultusunda tespit edildi. Bu kapsamda taban tutar 5.000 Avro olarak belirlenerek bu rakam ile anlaşma/kontenjan sapması ve öğretim elemanı sayısı sapması ayrı ayrı çarpılarak elde edilen miktarlar taban tutara ilave edildi.
  • Hesaplanan hibeler toplamı ile ayrılan toplam bütçe arasındaki oran karşılama oranı olarak tespit edildi. Hesaplanan hibeler karşılama oranı ile çarpıldı
  • Nihai hibeler talebi aşmayacak ve 50 Avro ve katları olacak şekilde aşağıya çekilerek belirlendi.
  • Hesaplanan hibe miktarı üzerinden toplam gün ve personel sayısı hesap edildi.
  • Toplam personel eğitim alma hibesi, hesaplanan personel sayısı 360 ile çarpılarak seyahat hibesi ve kalan miktar gündelik hibesi olarak alt başlıklara ayrıldı.
  1. Kurumsal Destek Hibesi
  • Toplam bütçeden 5.200.000 Avro kurumsal destek hibesi için ayrıldı.
  • 4.897.500 Avro bu kalem için kullanıldı. • Yüz kişiye kadar olan hareketlilikler için kişi başı 350 Avro, yüzüncü kişiden sonrası kişi başı 200 Avro verildi.

Konsorsiyumlar için 2016 Başvuru Dönemi Hibe Dağıtım Yöntemi

  • 2016 başvuru döneminde konsorsiyumlar için 1.300.000,00 Avro kaynak ayrıldı ve aşağıdaki miktar ve kurallar dahilinde kullandırıldı.

 

  1. Öğrenci Staj Hareketliliği
  • Toplam bütçeden 799.800 Avro bu kalem için kullanıldı.
  • Üniversitenin hibe talebi, toplam talep etmiş olduğu ay ile ortalama aylık hibe miktarı olan 500 Avro çarpılarak hesaplandı
  • Kurumların 2015 dönemi Konsorsiyum Öğrenci Staj Hareketliliği sözleşme tutarlarının 2 katı, 2016 dönemi talepleri için üst sınır kabul edilerek talep düzeltmesi gerçekleştirildi. 2015 yılında hibe almamış kurumların talep üst sınırı konsorsiyum staj hareketliliği için tespit edilen baz değerin 2 katı olarak hesaplandı.
  • Kurumların “Performans Sapması” hesaplandı. Dağıtım tarihi itibariyle performans hesaplamasında dikkate alınmak üzere konsorsiyum nihai raporları bulunmadığından, yükseköğretim kurumu niteliğindeki konsorsiyum koordinatörlerinin 2014 yılı üniversite tahsisat/kullanım oranları alındı, tüm kurumların ortalama değeri hesaplandı ve ortalama değerden oransal sapmalar hesaplanarak sonuçları ilgili kurumun performans sapması olarak tespit edildi. 2014 yılında hibe almayan kurumların performansı ortalama değerin sapmasına karşılık gelen “1” olarak değerlendirmeye alındı. · Kurumların “Anlaşma/ Kontenjan Sapması” hesaplandı. Bunun için Erasmus+ Programı kapsamındaki ikili anlaşma ve kontenjan sayıları alındı, tüm kurumların ortalama değeri hesaplandı ve ortalama değerden oransal sapmalar hesaplanarak kurumların anlaşma ve kontenjan sapmaları belirlendi, iki değerin ortalaması ilgili kurumun anlaşma/kontenjan sapması olarak tespit edildi.
  • Kurumların “Öğrenci Sayısı Sapması” hesaplandı. Bunun için kurumların öğrenci sayıları alındı, tüm kurumların ortalama değeri hesaplandı ve ortalama değerden oransal sapmalar hesaplanarak sonuçları ilgili kurumun öğrenci sayısı sapması olarak tespit edildi.
  • Kurumların “Ortak Sayısı ve Konsorsiyum İçindeki YÖK’lerin Öğrenci Sayısı Sapma Ortalaması” hesaplandı. Bunun için ilgili konsorsiyum kapsamındaki ortak sayıları ve konsorsiyum içi ortakların toplam öğrenci sayıları alındı, tüm kurumların ortalama değeri hesaplandı ve ortalama değerden oransal sapmalar hesaplanarak kurumların ortak sayısı ve YÖK’lerin öğrenci sayısı sapmaları belirlendi, iki değerin ortalaması ilgili kurumun “Ortak Sayısı ve Konsorsiyum İçindeki YÖK’lerin Öğrenci Sayısı Sapma Ortalaması” olarak tespit edildi.
  • Kurumların 2015 tahsisatları taslak taban olarak belirlendi. Performansı Türkiye ortalamasının üstünde olan kurumların ilave hibe alması, ortalamanın altında olanların ise taban tutarlarının düşürülmesini temin etmek amacıyla 2015 tahsisatlarının % 10’luk bölümü performans sapması ile çarpılarak ortaya çıkan artış veya azalış tutarları taslak tabana ilave edilerek taban tutarlar belirlendi. · Kurumların taban tutarlara ilave olarak alacakları hibelerin 2016 yılı talepleri, performans durumları, anlaşma/kontenjan sayıları, öğrenci sayıları, ortak sayıları ve konsorsiyum içi ortakların toplam öğrenci sayıları doğrultusunda belirlenmesi hedeflendi. Bu kapsamda kurumların 2016 yılı düzeltilmiş talepleri ile 2015 tahsisatları arasındaki fark alınarak bu rakamın % 3’ü ile performans sapması, % 3’ü ile anlaşma/kontenjan sapması, % 3’ü ile öğrenci sayısı sapması ve % 3’ü ile “Ortak Sayısı ve YÖK’lerin Öğrenci Sayısı Sapma Ortalaması” çarpılarak elde edilen miktarların toplamı taban tutarlara ilave edildi.
  • 2016 yılında ilk kez başvuran kurumlar için hibeler belirlenen taban tutarlar ile kurumların anlaşma/kontenjan sayıları ve öğrenci sayıları doğrultusunda tespit edildi. Bu kapsamda taban tutar 5.000 Avro olarak belirlenerek bu rakam ile anlaşma/kontenjan sapması, öğrenci sayısı sapması ve “ortak sayısı ve YÖK’lerin öğrenci sayısı sapma ortalaması” ayrı ayrı çarpılarak elde edilen miktarlar taban tutara ilave edildi.
  • Hesaplanan hibeler toplamı ile ayrılan toplam bütçe arasındaki oran karşılama oranı olarak tespit edildi. Hesaplanan hibeler karşılama oranı ile çarpıldı.
  • Nihai hibeler talebi aşmayacak ve 50 Avro ve katları olacak şekilde aşağıya çekilerek belirlendi.
  • Hesaplanan hibe miktarı ortalama aylık hibe olan 500 Avroya bölünerek toplam ay hesap edildi.
  • Toplam ay üniversitenin ortalama süre olarak bildirdiği sayıya bölünerek üniversitelerin tahmini öğrenci staj hareketliliği sayıları hesaplandı.
  1. Personel Ders Verme Hareketliliği
  • Toplam bütçeden 50.950 Avro bu kalem için kullanıldı.
  • Üniversitenin hibe talebi, toplam talep etmiş olduğu gün ile ortalama günlük hibe miktarı olan 117 Avronun çarpımı ve talep edilen hareketlilik sayısı ile ortalama seyahat gideri olan 360 avronun çarpımının toplanması ile hesaplandı
  • Kurumların 2015 dönemi Konsorsiyum Personel Ders Verme Hareketliliği sözleşme tutarlarının 2 katı, 2016 dönemi talepleri için üst sınır kabul edilerek talep düzeltmesi gerçekleştirildi. 2015 yılında hibe almamış kurumların talep üst sınırı konsorsiyum personel ders verme hareketliliği için tespit edilen baz değerin 2 katı olarak hesaplandı.
  • Kurumların “Performans Sapması” hesaplandı. Dağıtım tarihi itibariyle performans hesaplamasında dikkate alınmak üzere konsorsiyum nihai raporları bulunmadığından, yükseköğretim kurumu niteliğindeki konsorsiyum koordinatörlerinin 2014 yılı üniversite tahsisat/kullanım oranları alındı, tüm kurumların ortalama değeri hesaplandı ve ortalama değerden oransal sapmalar hesaplanarak sonuçları ilgili kurumun performans sapması olarak tespit edildi. 2014 yılında hibe almayan kurumların performansı ortalama değerin sapmasına karşılık gelen “1” olarak değerlendirmeye alındı. · Kurumların “Anlaşma/ Kontenjan Sapması” hesaplandı. Bunun için Erasmus+ Programı kapsamındaki ikili anlaşma ve kontenjan sayıları alındı, tüm kurumların ortalama değeri hesaplandı ve ortalama değerden oransal sapmalar hesaplanarak kurumların anlaşma ve kontenjan sapmaları belirlendi, iki değerin ortalaması ilgili kurumun anlaşma/kontenjan sapması olarak tespit edildi.
  • Kurumların “Öğretim Elemanı Sayısı Sapması” hesaplandı. Bunun için kurumların öğretim elemanı sayıları alındı, tüm kurumların ortalama değeri hesaplandı ve ortalama değerden oransal sapmalar hesaplanarak sonuçları ilgili kurumun öğretim elemanı sayısı sapması olarak tespit edildi.
  • Kurumların “Ortak Sayısı ve Konsorsiyum İçindeki YÖK’lerin Öğretim Elemanı Sayısı Sapma Ortalaması” hesaplandı. Bunun için ilgili konsorsiyum kapsamındaki ortak sayıları ve konsorsiyum içi ortakların toplam öğretim elemanı sayıları alındı, tüm kurumların ortalama değeri hesaplandı ve ortalama değerden oransal sapmalar hesaplanarak kurumların ortak sayısı ve YÖK’lerin öğretim elemanı sayısı sapmaları belirlendi, iki değerin ortalaması ilgili kurumun “Ortak Sayısı ve Konsorsiyum İçindeki YÖK’lerin Öğretim Elemanı Sayısı Sapma Ortalaması” olarak tespit edildi.
  • Kurumların 2015 tahsisatları taslak taban olarak belirlendi. Performansı Türkiye ortalamasının üzerinde olan kurumların ilave hibe alması, altında olanların ise taban tutarlarının düşürülmesini temin etmek amacıyla 2015 tahsisatlarının %10’luk bölümü performans sapması ile çarpılarak ortaya çıkan artış veya azalış tutarları taslak tabana ilave edilerek taban tutarlar belirlendi.
  • Kurumların taban tutarlara ilave olarak alacakları hibelerin 2016 yılı talepleri, performans durumları, anlaşma/kontenjan sayıları, öğrenci sayıları, ortak sayıları ve konsorsiyum içi ortakların toplam öğretim elemanı sayıları doğrultusunda belirlenmesi hedeflendi. Bu kapsamda kurumların 2016 yılı düzeltilmiş talepleri ile 2015 tahsisatları arasındaki fark alınarak bu rakamın % 3’ü ile performans sapması, % 3’ü ile anlaşma/kontenjan sapması, % 3’ü ile öğretim elemanı sayısı sapması ve % 3’ü ile “Ortak Sayısı ve YÖK’lerin Öğretim Elemanı Sayısı Sapma Ortalaması” çarpılarak elde edilen miktarların toplamı taban tutarlara ilave edildi.
  • 2016 yılında ilk kez başvuran kurumlar için hibeler belirlenen taban tutarlar ile kurumların anlaşma/kontenjan sayıları ve öğretim elemanı sayıları doğrultusunda tespit edildi. Bu kapsamda taban tutar 5.000 olarak belirlenerek bu rakam ile anlaşma/kontenjan sapması, öğretim elemanı sayısı sapması ve “ortak sayısı ve YÖK’lerin öğretim elemanı sayısı sapma ortalaması” ayrı ayrı çarpılarak elde edilen miktarlar taban tutara ilave edildi.
  • Hesaplanan hibeler toplamı ile ayrılan toplam bütçe arasındaki oran karşılama oranı olarak tespit edildi. Hesaplanan hibeler karşılama oranı ile çarpıldı.
  • Nihai hibeler talebi aşmayacak ve 50 Avro ve katları olacak şekilde aşağıya çekilerek belirlendi.
  • Hesaplanan hibe miktarı üzerinden toplam gün ve personel sayısı hesap edildi.
  • Toplam personel ders verme hibesi, hesaplanan personel sayısı 360 ile çarpılarak seyahat hibesi ve kalan miktar gündelik hibesi olarak alt başlıklara ayrıldı.
  1. Personel Eğitim Alma Hareketliliği
  • Toplam bütçeden 185.750 Avro bu kalem için kullanıldı. T
  • Üniversitenin hibe talebi, toplam talep etmiş olduğu gün ile ortalama günlük hibe miktarı olan 117 Avronun çarpımı ve talep edilen hareketlilik sayısı ile ortalama seyahat gideri olan 360 avronun çarpımının toplanması ile hesaplandı
  • Kurumların 2015 dönemi Personel Eğitim Alma Hareketliliği sözleşme tutarlarının 2 katı, 2016 dönemi talepleri için üst sınır kabul edilerek talep düzeltmesi gerçekleştirildi. 2015 yılında hibe almamış kurumların talep üst sınırı konsorsiyum personel eğitim alma hareketliliği için tespit edilen baz değerin 2 katı olarak hesaplandı.
  • Kurumların “Performans Sapması” hesaplandı. Dağıtım tarihi itibariyle performans hesaplamasında dikkate alınmak üzere konsorsiyum nihai raporları bulunmadığından, yükseköğretim kurumu niteliğindeki konsorsiyum koordinatörlerinin 2014 yılı üniversite tahsisat/kullanım oranları alındı, tüm kurumların ortalama değeri hesaplandı ve ortalama değerden oransal sapmalar hesaplanarak sonuçları ilgili kurumun performans sapması olarak tespit edildi. 2014 yılında hibe almayan kurumların performansı ortalama değerin sapmasına karşılık gelen “1” olarak değerlendirmeye alındı. · Kurumların “Anlaşma/ Kontenjan Sapması” hesaplandı. Bunun için Erasmus+ Programı kapsamındaki ikili anlaşma ve kontenjan sayıları alındı, tüm kurumların ortalama değeri hesaplandı ve ortalama değerden oransal sapmalar hesaplanarak kurumların anlaşma ve kontenjan sapmaları belirlendi, iki değerin ortalaması ilgili kurumun anlaşma/kontenjan sapması olarak tespit edildi.
  • Kurumların “Öğretim Elemanı Sayısı Sapması” hesaplandı. Bunun için kurumların öğretim elemanı sayıları alındı, tüm kurumların ortalama değeri hesaplandı ve ortalama değerden oransal sapmalar hesaplanarak sonuçları ilgili kurumun öğretim elemanı sayısı sapması olarak tespit edildi.
  • Kurumların “Ortak Sayısı ve Konsorsiyum İçindeki YÖK’lerin Öğretim Elemanı Sayısı Sapma Ortalaması” hesaplandı. Bunun için ilgili konsorsiyum kapsamındaki ortak sayıları ve konsorsiyum içi ortakların toplam öğretim elemanı sayıları alındı, tüm kurumların ortalama değeri hesaplandı ve ortalama değerden oransal sapmalar hesaplanarak kurumların ortak sayısı ve YÖK’lerin öğretim elemanı sayısı sapmaları belirlendi, iki değerin ortalaması ilgili kurumun “Ortak Sayısı ve Konsorsiyum İçindeki YÖK’lerin Öğretim Elemanı Sayısı Sapma Ortalaması” olarak tespit edildi.
  • Kurumların 2015 tahsisatları taslak taban olarak belirlendi. Performansı Türkiye ortalamasının üstünde olan kurumların ilave hibe alması, altında olanların ise taban tutarlarının düşürülmesini temin etmek amacıyla 2015 tahsisatlarının %10’luk bölümü performans sapması ile çarpılarak ortaya çıkan artış veya azalış tutarları taslak tabana ilave edilerek taban tutarlar belirlendi.
  • Kurumların taban tutarlara ilave olarak alacakları hibelerin 2016 yılı talepleri, performans durumları, anlaşma/kontenjan sayıları, öğrenci sayıları, ortak sayıları ve konsorsiyum içi ortakların toplam öğretim elemanı sayıları doğrultusunda belirlenmesi hedeflendi. Bu kapsamda kurumların 2016 yılı düzeltilmiş talepleri ile 2015 tahsisatları arasındaki fark alınarak bu rakamın %3’ü ile performans sapması, %3’ü ile anlaşma/kontenjan sapması, %3’ü ile öğretim elemanı sayısı sapması ve %3’ü ile “Ortak Sayısı ve YÖK’lerin Öğretim Elemanı Sayısı Sapma Ortalaması” çarpılarak elde edilen miktarların toplamı taban tutarlara ilave edildi.
  • 2016 yılında ilk kez başvuran kurumlar için hibeler belirlenen taban tutarlar ile kurumların anlaşma/kontenjan sayıları ve öğretim elemanı sayıları doğrultusunda tespit edildi. Bu kapsamda taban tutar 5.000 olarak belirlenerek bu rakam ile anlaşma/kontenjan sapması, öğretim elemanı sayısı sapması ve “ortak sayısı ve YÖK’lerin öğretim elemanı sayısı sapma ortalaması” ayrı ayrı çarpılarak elde edilen miktarlar taban tutara ilave edildi.
  • Hesaplanan hibeler toplamı ile ayrılan toplam bütçe arasındaki oran karşılama oranı olarak tespit edildi. Hesaplanan hibeler karşılama oranı ile çarpıldı.
  • Nihai hibeler talebi aşmayacak ve 50 Avro ve katları olacak şekilde aşağıya çekilerek belirlendi. · Hesaplanan hibe miktarı üzerinden toplam gün ve personel sayısı hesap edildi.
  • Toplam personel eğitim alma hibesi, hesaplanan personel sayısı 360 ile çarpılarak seyahat hibesi ve kalan miktar gündelik hibesi olarak alt başlıklara ayrıldı.
  1. Kurumsal Destek Hibesi
  • Toplam bütçeden 256.750,00 Avro bu kalem için kullanıldı.
  • Yüz kişiye kadar olan hareketlilikler için kişi başı 350 Avro, yüzüncü kişiden sonrası kişi başı 200 Avro verildi.
Avrupa Gençlik Eğitim ve Spor Derneği (AgesDer) İnternet Sitesini Ziyaret Ettiğiniz İçin Teşekkür Ederiz.
AGESDER Niğde'nin Gençlik Derneğidir. AGESDER Eurodesk Temas Noktasıdır. AGESDER Kalite Sertifikası (Quality Label) verilerek Avrupa Dayanışma Programı için Ev Sahibi ve Destekleyici Kurum olarak akredite edilmiştir.
Kış Dönemi Konuşma Kulüpleri
Avrupa Dayanışma Programı (ESC) kapsamında Derneğimizde bulunan gönüllülerimiz tarafından açılan İngilizce konuşma kulüpleri kış döneminde devam etmektedir. Konuşma Kulüplerimiz yüz yüze...
Sonbahar Dönemi Konuşma Kulüpleri
Avrupa Dayanışma Programı (ESC) kapsamında Derneğimizde bulunan gönüllülerimiz tarafından İngilizce konuşma kulüpleri açılacaktır. Konuşma Kulüplerimiz yüz yüze ve çevrimiçi olarak açılacaktır....
AGESDER ile Hiking-3 (Doğa Yürüyüşü) Başvuru Formu
AGESDER ile Hiking-3 faaliyetinin 27 Temmuz 2024 Cumartesi günü Adana’nın Pozantı İlçesinde bulunan Belemedik Vadisine yapılması planlanmıştır. Başvuru formu aşağıdadır. Başvuru...
AGESDER Film Kulübü
ESC gönüllülerimiz tarafından düzenlenen film kulübümüz yaz döneminde tekrar başlamıştır.AGESDER binasında yapılacak olan kulübümüze kayıt yaptırmanız gerekmektedir. Oluşturulacak WhatsApp grubunda...
Yaz Dönemi Konuşma Kulüpleri Başvuruları Başladı
Avrupa Dayanışma Programı (ESC) kapsamında Derneğimizde bulunan gönüllülerimiz tarafından İngilizce  ve Rusça  konuşma kulüpleri açılacaktır. Konuşma Kulüplerimiz yüz yüze ve çevrimiçi...
AGESDER ile KEŞFET Başvuru Formu
AGESDER il Keşfet kapsamında Hiking faaliyeti Adana sınırları içerisindeki Varda Köprüsüne yapılacaktır. Niğde-Hacıkırı-Niğde arasındaki seyahat demiryolu ile yapılacaktır. Sefer Bilgileri...
Bahar Dönemi Konuşma Kulüpleri Başvuruları Başladı
Avrupa Dayanışma Programı (ESC) kapsamında Derneğimizde bulunan yabancı gönüllülerimiz tarafından yürütülecek  bahar dönemini konuşma kulüplerine başvurular başlamıştır. Konuşma kulüplerimiz Nisan ayında...
Kısa Dönem Gönüllülük Proje Duyurularımız
Avrupa Dayanışma Programı (ESC) kapsamında Portekiz ve İspanya’daki kısa dönem gönüllülük duyurularımıza aşağıdaki sayfamızdan ulaşabilirsiniz. KISA DÖNEM GÖNÜLLÜLÜK DUYURULARI İÇİN...
Kış Dönemi Konuşma Kulüpleri Başvuru Formu
Avrupa Dayanışma Programı (ESC) kapsamında Derneğimizde bulunan yabancı gönüllülerimiz tarafından yürütülecek  kış dönemini konuşma kulüplerine başvurular başlamıştır. Konuşma Kulüplerimiz  için başvuru yapacakların...
Konuşma Kulüpleri Başvuru Formu
Avrupa Dayanışma Programı (ESC) kapsamında Derneğimizde bulunan yabancı gönüllülerimiz tarafından yürütülecek  konuşma kulüpleri açılacaktır. Konuşma Kulüplerimiz  için başvuru yapacakların 16-30 yaş arasında...
Niğdeli Genç Gönüllülere Proje Yazma Eğitimi
Niğdeli Genç Gönüllüler Grubu tarafından hazırlanan ve Türkiye Ulusal Ajansı tarafından hibelendirilen Avrupa Dayanışma Programı kapsamındaki (ESC30) “Çıktık Bir Yola...
AGESDER Dünya Edebiyatı Kitap Kulübü
AGESDER Dünya Edebiyatı Kitap Kulübünde Eylül  ayında Azerbaycanlı gönüllümüz Sevinj ile George Orwell’in 1984 kitabını okuyacağız. Formu lütfen en geç...
Temmuz Ayı Gönüllülerimiz Projelerini Tamamladırlar.
Avrupa Dayanışma Programı (ESC) kapsamında gönüllülük faaliyeti için Temmuz ayında Portekiz’e gönderdiğimiz dört gönüllümüz projelerini tamamlayarak ülkemize döndüler. Portekiz’de gönüllü...
Çevrimiçi Konuşma Kulüpleri Başvuruları Başladı (Yaz Dönemi)
Avrupa Dayanışma Programı (ESC) kapsamında Derneğimizde bulunan gönüllülerimiz tarafından Çevrimiçi  İngilizce  ve Rusça  konuşma kulüpleri açılacaktır. Başvuru yapacakların 17-30 yaş arasında olması ...
ESC Gönüllülerimiz Faaliyetlerine Başladılar
Avrupa Dayanışma Programı (ESC) kapsamında Niğde’ye gelen Azerbaycan’dan Sevinj ve Rusya’dan Anastasiia derneğimizde gönüllülük faaliyetlerine başladılar. Gönüllülerimizin yapacakları faaliyetlere katılabilmek...
ArabicChinese (Simplified)EnglishFrenchGermanGreekItalianLatvianPersianRussianSpanishTurkish