İNTERNET SAYFAMIZA HOŞ GELDİNİZ. AVRUPA GENÇLİK EĞİTİM VE SPOR DERNEĞİ - AGESDER -

Erasmus + KA1 Yükseköğretim Başvuru Sonuçları

Erasmus + KA1 Yükseköğretim Başvuru Sonuçları
  • 23.08.2016
  • 1.715 kez okundu

2016 yılı Teklif Çağrısı Döneminde Erasmus+ Ana Eylem 1 Bireylerin Öğrenme Hareketliliği – Program Ülkeleri ile Yükseköğretimde Öğrenci ve Personel Hareketliliği (KA103) faaliyeti kapsamında sunulan yükseköğretim kurumu ve konsorsiyum başvurularının değerlendirme süreci tamamlanmıştır.

YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARI HİBE DAĞITIM TABLOSU

ULUSAL HAREKETLİLİK KONSROSİYUMLARI HİBE DAĞIITIM TABLOSU

 

 

Yükseköğretim Kurumları için 2016 Başvuru Dönemi Hibe Dağıtım Yöntemi

  1. Öğrenci Öğrenim Hareketliliği
  • 27.400.000 Avro Öğrenci Öğrenim hareketliliği için ayrıldı.
  • Toplam bütçeden 27.395.800 Avro bu kalem için kullanıldı.
  • Üniversitenin hibe talebi, talep ettiği toplam hareketlilik süresi (toplam ay) ile ortalama aylık hibe miktarı olan 400 Avro çarpılarak hesaplandı.
  • Kurumların 2015 dönemi Öğrenci Öğrenim Hareketliliği sözleşme tutarlarının 2 katı, 2016 dönemi talepleri için üst sınır kabul edilerek talep düzeltmesi gerçekleştirildi. 2015 yılında hibe almamış kurumların talep üst sınırı öğrenci öğrenim hareketliliği için tespit edilen baz değerin 2 katı olarak hesaplandı.
  • Kurumların “Performans Sapması” hesaplandı. Bunun için 2014 yılı tahsisat/kullanım oranları alındı, tüm kurumların ortalama değeri hesaplandı ve ortalama değerden oransal sapmalar hesaplanarak sonuçları ilgili kurumun performans sapması olarak tespit edildi. 2014 yılında hibe almayan kurumların performansı ortalama değerin sapmasına karşılık gelen “1” olarak değerlendirmeye alındı.
  • Kurumların “Anlaşma/Kontenjan Sapması” hesaplandı. Bunun için Erasmus+ Programı kapsamındaki ikili anlaşma ve kontenjan sayıları alındı, tüm kurumların ortalama değeri hesaplandı ve ortalama değerden oransal sapmalar hesaplanarak kurumların anlaşma ve kontenjan sapmaları belirlendi, iki değerin ortalaması ilgili kurumun anlaşma/kontenjan sapması olarak tespit edildi.
  • Kurumların “Öğrenci Sayısı Sapması” hesaplandı. Bunun için kurumların öğrenci sayıları alındı, tüm kurumların ortalama değeri hesaplandı ve ortalama değerden oransal sapmalar hesaplanarak sonuçları ilgili kurumun öğrenci sayısı sapması olarak tespit edildi.
  • Kurumların 2015 tahsisatları taslak taban olarak belirlendi. 2014 performansları Türkiye ortalamasının üstünde olan kurumların ilave hibe alması, Türkiye ortalamasının altında olanların ise taban tutarlarının düşürülmesini temin etmek amacıyla 2015 tahsisatlarının %30’luk bölümü performans sapması ile çarpılarak ortaya çıkan artış veya azalış tutarları taslak tabana ilave edilerek taban tutarlar belirlendi.
  • Kurumların taban tutarlara ilave olarak alacakları hibelerin 2016 yılı talepleri, performans durumları, anlaşma/kontenjan sayıları ve öğrenci sayıları doğrultusunda belirlenmesi hedeflendi. Bu kapsamda kurumların 2016 yılı düzeltilmiş talepleri ile 2015 tahsisatları arasındaki fark alınarak bu rakamın % 6’sı ile performans sapması, % 3’ü ile anlaşma/kontenjan sapması ve % 3’ü ile öğrenci sayısı sapması çarpılarak elde edilen miktarların toplamı taban tutarlara ilave edildi.
  • 2016 yılında ilk kez başvuran kurumlar için hibeler belirlenen taban tutarlar ile kurumların anlaşma/kontenjan sayıları ve öğrenci sayıları doğrultusunda tespit edildi. Bu kapsamda taban tutar 20.000 Avro olarak belirlenerek bu rakam ile anlaşma/kontenjan sapması ve öğrenci sayısı sapması ayrı ayrı çarpılarak elde edilen miktarlar taban tutara ilave edildi.
  • Hesaplanan hibeler toplamı ile ayrılan toplam bütçe arasındaki oran karşılama oranı olarak tespit edildi. Hesaplanan hibeler karşılama oranı ile çarpıldı.
  • Nihai hibeler talebi aşmayacak ve 50 Avro ve katları olacak şekilde aşağıya çekilerek belirlendi.
  • Hesaplanan hibe miktarı ortalama aylık hibe olan 400 Avroya bölünerek toplam ay hesap edildi.
  • Toplam ay üniversitenin ortalama süre olarak bildirdiği sayıya bölünerek üniversitelerin tahmini öğrenci öğrenim hareketliliği sayıları hesaplandı.
  1. Öğrenci Staj Hareketliliği
  • 4.153.565 Avro Öğrenci staj hareketliliği için ayrıldı.
  • Toplam bütçeden 4.144.500 Avro bu kalem için kullanıldı.
  • Üniversitenin hibe talebi, toplam talep etmiş olduğu ay ile ortalama aylık hibe miktarı olan 500 Avro çarpılarak hesaplandı.
  • Kurumların 2015 dönemi Öğrenci Staj Hareketliliği sözleşme tutarlarının 2 katı, 2016 dönemi talepleri için üst sınır kabul edilerek talep düzeltmesi gerçekleştirildi. 2015 yılında hibe almamış kurumların talep üst sınırı öğrenci staj hareketliliği için tespit edilen baz değerin 2 katı olarak hesaplandı.
  • Kurumların “Performans Sapması” hesaplandı. Bunun için 2014 yılı tahsisat/kullanım oranları alındı, tüm kurumların ortalama değeri hesaplandı ve ortalama değerden sapmalar hesaplanarak sonuçları ilgili kurumun performans sapması olarak tespit edildi. 2014 yılında hibe almayan kurumların performansı ortalama değerin sapmasına karşılık gelen “1” olarak değerlendirmeye alındı.
  • Kurumların “Anlaşma/ Kontenjan Sapması” hesaplandı. Bunun için Erasmus+ Programı kapsamındaki ikili anlaşma ve kontenjan sayıları alındı, tüm kurumların ortalama değeri hesaplandı ve ortalama değerden oransal sapmalar hesaplanarak kurumların anlaşma ve kontenjan sapmaları belirlendi, iki değerin ortalaması ilgili kurumun anlaşma/kontenjan sapması olarak tespit edildi.
  • Kurumların “Öğrenci Sayısı Sapması” hesaplandı. Bunun için kurumların öğrenci sayıları alındı, tüm kurumların ortalama değeri hesaplandı ve ortalama değerden oransal sapmalar hesaplanarak sonuçları ilgili kurumun öğrenci sayısı sapması olarak tespit edildi.
  • Kurumların 2015 tahsisatları taslak taban olarak belirlendi. Performansı Türkiye ortalamasının üstünde olanların ilave hibe alması, ortalamanın altında olanların ise taban tutarlarının düşürülmesini temin etmek amacıyla 2015 tahsisatlarının %30’luk bölümü performans sapması ile çarpılarak ortaya çıkan artış veya azalış tutarları taslak tabana ilave edilerek taban tutarlar belirlendi.
  • Kurumların taban tutarlara ilave olarak alacakları hibelerin 2016 yılı talepleri, performans durumları, anlaşma/kontenjan sayıları ve öğrenci sayıları doğrultusunda belirlenmesi hedeflendi. Bu kapsamda kurumların 2016 yılı düzeltilmiş talepleri ile 2015 tahsisatları arasındaki fark alınarak bu rakamın % 6’sı ile performans sapması, % 3’ü ile anlaşma/kontenjan sapması ve % 3’ü ile öğrenci sayısı sapması çarpılarak elde edilen miktarların toplamı taban tutarlara ilave edildi.
  • 2016 yılında ilk kez başvuran kurumlar için hibeler belirlenen taban tutarlar ile kurumların anlaşma/kontenjan sayıları ve öğrenci sayıları doğrultusunda tespit edildi. Bu kapsamda taban tutar 10.000 Avro olarak belirlenerek bu rakam ile anlaşma/kontenjan sapması ve öğrenci sayısı sapması ayrı ayrı çarpılarak elde edilen miktarlar taban tutara ilave edildi.
  • Hesaplanan hibeler toplamı ile ayrılan toplam bütçe arasındaki oran karşılama oranı olarak tespit edildi. Hesaplanan hibeler karşılama oranı ile çarpıldı.
  • Nihai hibeler talebi aşmayacak ve 50 Avro ve katları olacak şekilde aşağıya çekilerek belirlendi.
  • Hesaplanan hibe miktarı ortalama aylık hibe olan 500 Avroya bölünerek toplam ay hesap edildi.
  • Toplam ay üniversitenin ortalama süre olarak bildirdiği sayıya bölünerek üniversitelerin tahmini öğrenci staj hareketliliği sayıları hesaplandı.
  1. Personel Ders Verme Hareketliliği
  • 1.200.000 Avro Personel ders verme hareketliliği için ayrıldı.
  • Toplam bütçeden 1.196.250 Avro bu kalem için kullanıldı.
  • Üniversitenin hibe talebi, toplam talep etmiş olduğu gün ile ortalama günlük hibe miktarı olan 117 Avronun çarpımı ve talep edilen hareketlilik sayısı ile ortalama seyahat gideri olan 360 Avronun çarpımının toplanması ile hesaplandı
  • Kurumların 2015 dönemi Personel Ders Verme Hareketliliği sözleşme tutarlarının 2 katı, 2016 dönemi talepleri için üst sınır kabul edilerek talep düzeltmesi gerçekleştirildi. 2015 yılında hibe almamış kurumların talep üst sınırı personel ders verme hareketliliği için tespit edilen baz değerin 2 katı olarak hesaplandı.
  • Kurumların “Performans Sapması” hesaplandı. Bunun için 2014 yılı tahsisat/kullanım oranları alındı, tüm kurumların ortalama değeri hesaplandı ve ortalama değerden oransal sapmalar hesaplanarak sonuçları ilgili kurumun performans sapması olarak tespit edildi. 2014 yılında hibe almayan kurumların performansı ortalama değerin sapmasına karşılık gelen “1” olarak değerlendirmeye alındı. · Kurumların “Anlaşma/ Kontenjan Sapması” hesaplandı. Bunun için Erasmus+ Programı kapsamındaki ikili anlaşma ve kontenjan sayıları alındı, tüm kurumların ortalama değeri hesaplandı ve ortalama değerden oransal sapmalar hesaplanarak kurumların anlaşma ve kontenjan sapmaları belirlendi, iki değerin ortalaması ilgili kurumun anlaşma/kontenjan sapması olarak tespit edildi.
  • Kurumların “Öğretim Elemanı Sayısı Sapması” hesaplandı. Bunun için kurumların öğretim elemanı sayıları alındı, tüm kurumların ortalama değeri hesaplandı ve ortalama değerden oransal sapmalar hesaplanarak sonuçları ilgili kurumun öğretim elemanı sayısı sapması olarak tespit edildi.
  • Kurumların 2015 tahsisatları taslak taban olarak belirlendi. Performansı Türkiye ortalamasının üstünde olan kurumların ilave hibe alması, ortalamanın altında olanların ise taban tutarlarının düşürülmesini temin etmek amacıyla 2015 tahsisatlarının %20’lik bölümü performans sapması ile çarpılarak ortaya çıkan artış veya azalış tutarları taslak tabana ilave edilerek taban tutarlar belirlendi. · Kurumların taban tutarlara ilave olarak alacakları hibelerin 2016 yılı talepleri, performans durumları, anlaşma/kontenjan sayıları ve öğretim elemanı sayıları doğrultusunda belirlenmesi hedeflendi. Bu kapsamda kurumların 2016 yılı düzeltilmiş talepleri ile 2015 tahsisatları arasındaki fark alınarak bu rakamın % 6’sı ile performans sapması, % 3’ü ile anlaşma/kontenjan sapması ve % 3’ü ile öğretim elemanı sayısı sapması çarpılarak elde edilen miktarların toplamı taban tutarlara ilave edildi. · 2016 yılında ilk kez başvuran kurumlar için hibeler belirlenen taban tutarlar ile kurumların anlaşma/kontenjan sayıları ve öğretim elemanı sayıları doğrultusunda tespit edildi. Bu kapsamda taban tutar 5.000 Avro olarak belirlenerek bu rakam ile anlaşma/kontenjan sapması ve öğretim elemanı sayısı sapması ayrı ayrı çarpılarak elde edilen miktarlar taban tutara ilave edildi.
  • Hesaplanan hibeler toplamı ile ayrılan toplam bütçe arasındaki oran karşılama oranı olarak tespit edildi. Hesaplanan hibeler karşılama oranı ile çarpıldı.
  • Nihai hibeler talebi aşmayacak ve 50 Avro ve katları olacak şekilde aşağıya çekilerek belirlendi.
  • Hesaplanan hibe miktarı üzerinden toplam gün ve personel sayısı hesap edildi.
  • Toplam personel ders verme hibesi, hesaplanan personel sayısı 360 ile çarpılarak seyahat hibesi ve kalan miktar gündelik hibesi olarak alt başlıklara ayrıldı.
  1. Personel Eğitim Alma Hareketliliği
  • 900.000 Avro personel eğitim alma Hareketliği için ayrıldı · Toplam bütçeden 896.300 Avro bu kalem için kullanıldı
  • Üniversitenin hibe talebi, toplam talep etmiş olduğu gün ile ortalama günlük hibe miktarı olan 117 Avronun çarpımı ve talep edilen hareketlilik sayısı ile ortalama seyahat gideri olan 360 avronun çarpımının toplanması ile hesaplandı
  • Kurumların 2015 dönemi Personel Eğitim Alma Hareketliliği sözleşme tutarlarının 2 katı, 2016 dönemi talepleri için üst sınır kabul edilerek talep düzeltmesi gerçekleştirildi. 2015 yılında hibe almamış kurumların talep üst sınırı personel eğitim alma hareketliliği için tespit edilen baz değerin 2 katı olarak hesaplandı.
  • Kurumların “Performans Sapması” hesaplandı. Bunun için 2014 yılı tahsisat/kullanım oranları alındı, tüm kurumların ortalama değeri hesaplandı ve ortalama değerden oransal sapmalar hesaplanarak sonuçları ilgili kurumun performans sapması olarak tespit edildi. 2014 yılında hibe almayan kurumların performansı ortalama değerin sapmasına karşılık gelen “1” olarak değerlendirmeye alındı. · Kurumların “Anlaşma/ Kontenjan Sapması” hesaplandı. Bunun için Erasmus+ Programı kapsamındaki ikili anlaşma ve kontenjan sayıları alındı, tüm kurumların ortalama değeri hesaplandı ve ortalama değerden oransal sapmalar hesaplanarak kurumların anlaşma ve kontenjan sapmaları belirlendi, iki değerin ortalaması ilgili kurumun anlaşma/kontenjan sapması olarak tespit edildi.
  • Kurumların “Öğretim Elemanı Sayısı Sapması” hesaplandı. Bunun için kurumların öğretim elemanı sayıları alındı, tüm kurumların ortalama değeri hesaplandı ve ortalama değerden oransal sapmalar hesaplanarak sonuçları ilgili kurumun öğretim elemanı sayısı sapması olarak tespit edildi.
  • Kurumların 2015 tahsisatları taslak taban olarak belirlendi. Performansı Türkiye ortalamasının üstünde olan kurumların ilave hibe alması, ortalamanın altında olanların ise taban tutarlarının düşürülmesini temin etmek amacıyla 2015 tahsisatlarının %20’lik bölümü performans sapması ile çarpılarak ortaya çıkan artış veya azalış tutarları taslak tabana ilave edilerek taban tutarlar belirlendi. · Kurumların taban tutarlara ilave olarak alacakları hibelerin 2016 yılı talepleri, performans durumları, anlaşma/kontenjan sayıları ve öğretim elemanı sayıları doğrultusunda belirlenmesi hedeflendi. Bu kapsamda kurumların 2016 yılı düzeltilmiş talepleri ile 2015 tahsisatları arasındaki fark alınarak bu rakamın % 6’sı ile performans sapması, % 3’ü ile anlaşma/kontenjan sapması ve % 3’ü ile öğretim elemanı sayısı sapması çarpılarak elde edilen miktarların toplamı taban tutarlara ilave edildi. · 2016 yılında ilk kez başvuran kurumlar için hibeler belirlenen taban tutarlar ile kurumların anlaşma/kontenjan sayıları ve öğretim elemanı sayıları doğrultusunda tespit edildi. Bu kapsamda taban tutar 5.000 Avro olarak belirlenerek bu rakam ile anlaşma/kontenjan sapması ve öğretim elemanı sayısı sapması ayrı ayrı çarpılarak elde edilen miktarlar taban tutara ilave edildi.
  • Hesaplanan hibeler toplamı ile ayrılan toplam bütçe arasındaki oran karşılama oranı olarak tespit edildi. Hesaplanan hibeler karşılama oranı ile çarpıldı
  • Nihai hibeler talebi aşmayacak ve 50 Avro ve katları olacak şekilde aşağıya çekilerek belirlendi.
  • Hesaplanan hibe miktarı üzerinden toplam gün ve personel sayısı hesap edildi.
  • Toplam personel eğitim alma hibesi, hesaplanan personel sayısı 360 ile çarpılarak seyahat hibesi ve kalan miktar gündelik hibesi olarak alt başlıklara ayrıldı.
  1. Kurumsal Destek Hibesi
  • Toplam bütçeden 5.200.000 Avro kurumsal destek hibesi için ayrıldı.
  • 4.897.500 Avro bu kalem için kullanıldı. • Yüz kişiye kadar olan hareketlilikler için kişi başı 350 Avro, yüzüncü kişiden sonrası kişi başı 200 Avro verildi.

Konsorsiyumlar için 2016 Başvuru Dönemi Hibe Dağıtım Yöntemi

  • 2016 başvuru döneminde konsorsiyumlar için 1.300.000,00 Avro kaynak ayrıldı ve aşağıdaki miktar ve kurallar dahilinde kullandırıldı.

 

  1. Öğrenci Staj Hareketliliği
  • Toplam bütçeden 799.800 Avro bu kalem için kullanıldı.
  • Üniversitenin hibe talebi, toplam talep etmiş olduğu ay ile ortalama aylık hibe miktarı olan 500 Avro çarpılarak hesaplandı
  • Kurumların 2015 dönemi Konsorsiyum Öğrenci Staj Hareketliliği sözleşme tutarlarının 2 katı, 2016 dönemi talepleri için üst sınır kabul edilerek talep düzeltmesi gerçekleştirildi. 2015 yılında hibe almamış kurumların talep üst sınırı konsorsiyum staj hareketliliği için tespit edilen baz değerin 2 katı olarak hesaplandı.
  • Kurumların “Performans Sapması” hesaplandı. Dağıtım tarihi itibariyle performans hesaplamasında dikkate alınmak üzere konsorsiyum nihai raporları bulunmadığından, yükseköğretim kurumu niteliğindeki konsorsiyum koordinatörlerinin 2014 yılı üniversite tahsisat/kullanım oranları alındı, tüm kurumların ortalama değeri hesaplandı ve ortalama değerden oransal sapmalar hesaplanarak sonuçları ilgili kurumun performans sapması olarak tespit edildi. 2014 yılında hibe almayan kurumların performansı ortalama değerin sapmasına karşılık gelen “1” olarak değerlendirmeye alındı. · Kurumların “Anlaşma/ Kontenjan Sapması” hesaplandı. Bunun için Erasmus+ Programı kapsamındaki ikili anlaşma ve kontenjan sayıları alındı, tüm kurumların ortalama değeri hesaplandı ve ortalama değerden oransal sapmalar hesaplanarak kurumların anlaşma ve kontenjan sapmaları belirlendi, iki değerin ortalaması ilgili kurumun anlaşma/kontenjan sapması olarak tespit edildi.
  • Kurumların “Öğrenci Sayısı Sapması” hesaplandı. Bunun için kurumların öğrenci sayıları alındı, tüm kurumların ortalama değeri hesaplandı ve ortalama değerden oransal sapmalar hesaplanarak sonuçları ilgili kurumun öğrenci sayısı sapması olarak tespit edildi.
  • Kurumların “Ortak Sayısı ve Konsorsiyum İçindeki YÖK’lerin Öğrenci Sayısı Sapma Ortalaması” hesaplandı. Bunun için ilgili konsorsiyum kapsamındaki ortak sayıları ve konsorsiyum içi ortakların toplam öğrenci sayıları alındı, tüm kurumların ortalama değeri hesaplandı ve ortalama değerden oransal sapmalar hesaplanarak kurumların ortak sayısı ve YÖK’lerin öğrenci sayısı sapmaları belirlendi, iki değerin ortalaması ilgili kurumun “Ortak Sayısı ve Konsorsiyum İçindeki YÖK’lerin Öğrenci Sayısı Sapma Ortalaması” olarak tespit edildi.
  • Kurumların 2015 tahsisatları taslak taban olarak belirlendi. Performansı Türkiye ortalamasının üstünde olan kurumların ilave hibe alması, ortalamanın altında olanların ise taban tutarlarının düşürülmesini temin etmek amacıyla 2015 tahsisatlarının % 10’luk bölümü performans sapması ile çarpılarak ortaya çıkan artış veya azalış tutarları taslak tabana ilave edilerek taban tutarlar belirlendi. · Kurumların taban tutarlara ilave olarak alacakları hibelerin 2016 yılı talepleri, performans durumları, anlaşma/kontenjan sayıları, öğrenci sayıları, ortak sayıları ve konsorsiyum içi ortakların toplam öğrenci sayıları doğrultusunda belirlenmesi hedeflendi. Bu kapsamda kurumların 2016 yılı düzeltilmiş talepleri ile 2015 tahsisatları arasındaki fark alınarak bu rakamın % 3’ü ile performans sapması, % 3’ü ile anlaşma/kontenjan sapması, % 3’ü ile öğrenci sayısı sapması ve % 3’ü ile “Ortak Sayısı ve YÖK’lerin Öğrenci Sayısı Sapma Ortalaması” çarpılarak elde edilen miktarların toplamı taban tutarlara ilave edildi.
  • 2016 yılında ilk kez başvuran kurumlar için hibeler belirlenen taban tutarlar ile kurumların anlaşma/kontenjan sayıları ve öğrenci sayıları doğrultusunda tespit edildi. Bu kapsamda taban tutar 5.000 Avro olarak belirlenerek bu rakam ile anlaşma/kontenjan sapması, öğrenci sayısı sapması ve “ortak sayısı ve YÖK’lerin öğrenci sayısı sapma ortalaması” ayrı ayrı çarpılarak elde edilen miktarlar taban tutara ilave edildi.
  • Hesaplanan hibeler toplamı ile ayrılan toplam bütçe arasındaki oran karşılama oranı olarak tespit edildi. Hesaplanan hibeler karşılama oranı ile çarpıldı.
  • Nihai hibeler talebi aşmayacak ve 50 Avro ve katları olacak şekilde aşağıya çekilerek belirlendi.
  • Hesaplanan hibe miktarı ortalama aylık hibe olan 500 Avroya bölünerek toplam ay hesap edildi.
  • Toplam ay üniversitenin ortalama süre olarak bildirdiği sayıya bölünerek üniversitelerin tahmini öğrenci staj hareketliliği sayıları hesaplandı.
  1. Personel Ders Verme Hareketliliği
  • Toplam bütçeden 50.950 Avro bu kalem için kullanıldı.
  • Üniversitenin hibe talebi, toplam talep etmiş olduğu gün ile ortalama günlük hibe miktarı olan 117 Avronun çarpımı ve talep edilen hareketlilik sayısı ile ortalama seyahat gideri olan 360 avronun çarpımının toplanması ile hesaplandı
  • Kurumların 2015 dönemi Konsorsiyum Personel Ders Verme Hareketliliği sözleşme tutarlarının 2 katı, 2016 dönemi talepleri için üst sınır kabul edilerek talep düzeltmesi gerçekleştirildi. 2015 yılında hibe almamış kurumların talep üst sınırı konsorsiyum personel ders verme hareketliliği için tespit edilen baz değerin 2 katı olarak hesaplandı.
  • Kurumların “Performans Sapması” hesaplandı. Dağıtım tarihi itibariyle performans hesaplamasında dikkate alınmak üzere konsorsiyum nihai raporları bulunmadığından, yükseköğretim kurumu niteliğindeki konsorsiyum koordinatörlerinin 2014 yılı üniversite tahsisat/kullanım oranları alındı, tüm kurumların ortalama değeri hesaplandı ve ortalama değerden oransal sapmalar hesaplanarak sonuçları ilgili kurumun performans sapması olarak tespit edildi. 2014 yılında hibe almayan kurumların performansı ortalama değerin sapmasına karşılık gelen “1” olarak değerlendirmeye alındı. · Kurumların “Anlaşma/ Kontenjan Sapması” hesaplandı. Bunun için Erasmus+ Programı kapsamındaki ikili anlaşma ve kontenjan sayıları alındı, tüm kurumların ortalama değeri hesaplandı ve ortalama değerden oransal sapmalar hesaplanarak kurumların anlaşma ve kontenjan sapmaları belirlendi, iki değerin ortalaması ilgili kurumun anlaşma/kontenjan sapması olarak tespit edildi.
  • Kurumların “Öğretim Elemanı Sayısı Sapması” hesaplandı. Bunun için kurumların öğretim elemanı sayıları alındı, tüm kurumların ortalama değeri hesaplandı ve ortalama değerden oransal sapmalar hesaplanarak sonuçları ilgili kurumun öğretim elemanı sayısı sapması olarak tespit edildi.
  • Kurumların “Ortak Sayısı ve Konsorsiyum İçindeki YÖK’lerin Öğretim Elemanı Sayısı Sapma Ortalaması” hesaplandı. Bunun için ilgili konsorsiyum kapsamındaki ortak sayıları ve konsorsiyum içi ortakların toplam öğretim elemanı sayıları alındı, tüm kurumların ortalama değeri hesaplandı ve ortalama değerden oransal sapmalar hesaplanarak kurumların ortak sayısı ve YÖK’lerin öğretim elemanı sayısı sapmaları belirlendi, iki değerin ortalaması ilgili kurumun “Ortak Sayısı ve Konsorsiyum İçindeki YÖK’lerin Öğretim Elemanı Sayısı Sapma Ortalaması” olarak tespit edildi.
  • Kurumların 2015 tahsisatları taslak taban olarak belirlendi. Performansı Türkiye ortalamasının üzerinde olan kurumların ilave hibe alması, altında olanların ise taban tutarlarının düşürülmesini temin etmek amacıyla 2015 tahsisatlarının %10’luk bölümü performans sapması ile çarpılarak ortaya çıkan artış veya azalış tutarları taslak tabana ilave edilerek taban tutarlar belirlendi.
  • Kurumların taban tutarlara ilave olarak alacakları hibelerin 2016 yılı talepleri, performans durumları, anlaşma/kontenjan sayıları, öğrenci sayıları, ortak sayıları ve konsorsiyum içi ortakların toplam öğretim elemanı sayıları doğrultusunda belirlenmesi hedeflendi. Bu kapsamda kurumların 2016 yılı düzeltilmiş talepleri ile 2015 tahsisatları arasındaki fark alınarak bu rakamın % 3’ü ile performans sapması, % 3’ü ile anlaşma/kontenjan sapması, % 3’ü ile öğretim elemanı sayısı sapması ve % 3’ü ile “Ortak Sayısı ve YÖK’lerin Öğretim Elemanı Sayısı Sapma Ortalaması” çarpılarak elde edilen miktarların toplamı taban tutarlara ilave edildi.
  • 2016 yılında ilk kez başvuran kurumlar için hibeler belirlenen taban tutarlar ile kurumların anlaşma/kontenjan sayıları ve öğretim elemanı sayıları doğrultusunda tespit edildi. Bu kapsamda taban tutar 5.000 olarak belirlenerek bu rakam ile anlaşma/kontenjan sapması, öğretim elemanı sayısı sapması ve “ortak sayısı ve YÖK’lerin öğretim elemanı sayısı sapma ortalaması” ayrı ayrı çarpılarak elde edilen miktarlar taban tutara ilave edildi.
  • Hesaplanan hibeler toplamı ile ayrılan toplam bütçe arasındaki oran karşılama oranı olarak tespit edildi. Hesaplanan hibeler karşılama oranı ile çarpıldı.
  • Nihai hibeler talebi aşmayacak ve 50 Avro ve katları olacak şekilde aşağıya çekilerek belirlendi.
  • Hesaplanan hibe miktarı üzerinden toplam gün ve personel sayısı hesap edildi.
  • Toplam personel ders verme hibesi, hesaplanan personel sayısı 360 ile çarpılarak seyahat hibesi ve kalan miktar gündelik hibesi olarak alt başlıklara ayrıldı.
  1. Personel Eğitim Alma Hareketliliği
  • Toplam bütçeden 185.750 Avro bu kalem için kullanıldı. T
  • Üniversitenin hibe talebi, toplam talep etmiş olduğu gün ile ortalama günlük hibe miktarı olan 117 Avronun çarpımı ve talep edilen hareketlilik sayısı ile ortalama seyahat gideri olan 360 avronun çarpımının toplanması ile hesaplandı
  • Kurumların 2015 dönemi Personel Eğitim Alma Hareketliliği sözleşme tutarlarının 2 katı, 2016 dönemi talepleri için üst sınır kabul edilerek talep düzeltmesi gerçekleştirildi. 2015 yılında hibe almamış kurumların talep üst sınırı konsorsiyum personel eğitim alma hareketliliği için tespit edilen baz değerin 2 katı olarak hesaplandı.
  • Kurumların “Performans Sapması” hesaplandı. Dağıtım tarihi itibariyle performans hesaplamasında dikkate alınmak üzere konsorsiyum nihai raporları bulunmadığından, yükseköğretim kurumu niteliğindeki konsorsiyum koordinatörlerinin 2014 yılı üniversite tahsisat/kullanım oranları alındı, tüm kurumların ortalama değeri hesaplandı ve ortalama değerden oransal sapmalar hesaplanarak sonuçları ilgili kurumun performans sapması olarak tespit edildi. 2014 yılında hibe almayan kurumların performansı ortalama değerin sapmasına karşılık gelen “1” olarak değerlendirmeye alındı. · Kurumların “Anlaşma/ Kontenjan Sapması” hesaplandı. Bunun için Erasmus+ Programı kapsamındaki ikili anlaşma ve kontenjan sayıları alındı, tüm kurumların ortalama değeri hesaplandı ve ortalama değerden oransal sapmalar hesaplanarak kurumların anlaşma ve kontenjan sapmaları belirlendi, iki değerin ortalaması ilgili kurumun anlaşma/kontenjan sapması olarak tespit edildi.
  • Kurumların “Öğretim Elemanı Sayısı Sapması” hesaplandı. Bunun için kurumların öğretim elemanı sayıları alındı, tüm kurumların ortalama değeri hesaplandı ve ortalama değerden oransal sapmalar hesaplanarak sonuçları ilgili kurumun öğretim elemanı sayısı sapması olarak tespit edildi.
  • Kurumların “Ortak Sayısı ve Konsorsiyum İçindeki YÖK’lerin Öğretim Elemanı Sayısı Sapma Ortalaması” hesaplandı. Bunun için ilgili konsorsiyum kapsamındaki ortak sayıları ve konsorsiyum içi ortakların toplam öğretim elemanı sayıları alındı, tüm kurumların ortalama değeri hesaplandı ve ortalama değerden oransal sapmalar hesaplanarak kurumların ortak sayısı ve YÖK’lerin öğretim elemanı sayısı sapmaları belirlendi, iki değerin ortalaması ilgili kurumun “Ortak Sayısı ve Konsorsiyum İçindeki YÖK’lerin Öğretim Elemanı Sayısı Sapma Ortalaması” olarak tespit edildi.
  • Kurumların 2015 tahsisatları taslak taban olarak belirlendi. Performansı Türkiye ortalamasının üstünde olan kurumların ilave hibe alması, altında olanların ise taban tutarlarının düşürülmesini temin etmek amacıyla 2015 tahsisatlarının %10’luk bölümü performans sapması ile çarpılarak ortaya çıkan artış veya azalış tutarları taslak tabana ilave edilerek taban tutarlar belirlendi.
  • Kurumların taban tutarlara ilave olarak alacakları hibelerin 2016 yılı talepleri, performans durumları, anlaşma/kontenjan sayıları, öğrenci sayıları, ortak sayıları ve konsorsiyum içi ortakların toplam öğretim elemanı sayıları doğrultusunda belirlenmesi hedeflendi. Bu kapsamda kurumların 2016 yılı düzeltilmiş talepleri ile 2015 tahsisatları arasındaki fark alınarak bu rakamın %3’ü ile performans sapması, %3’ü ile anlaşma/kontenjan sapması, %3’ü ile öğretim elemanı sayısı sapması ve %3’ü ile “Ortak Sayısı ve YÖK’lerin Öğretim Elemanı Sayısı Sapma Ortalaması” çarpılarak elde edilen miktarların toplamı taban tutarlara ilave edildi.
  • 2016 yılında ilk kez başvuran kurumlar için hibeler belirlenen taban tutarlar ile kurumların anlaşma/kontenjan sayıları ve öğretim elemanı sayıları doğrultusunda tespit edildi. Bu kapsamda taban tutar 5.000 olarak belirlenerek bu rakam ile anlaşma/kontenjan sapması, öğretim elemanı sayısı sapması ve “ortak sayısı ve YÖK’lerin öğretim elemanı sayısı sapma ortalaması” ayrı ayrı çarpılarak elde edilen miktarlar taban tutara ilave edildi.
  • Hesaplanan hibeler toplamı ile ayrılan toplam bütçe arasındaki oran karşılama oranı olarak tespit edildi. Hesaplanan hibeler karşılama oranı ile çarpıldı.
  • Nihai hibeler talebi aşmayacak ve 50 Avro ve katları olacak şekilde aşağıya çekilerek belirlendi. · Hesaplanan hibe miktarı üzerinden toplam gün ve personel sayısı hesap edildi.
  • Toplam personel eğitim alma hibesi, hesaplanan personel sayısı 360 ile çarpılarak seyahat hibesi ve kalan miktar gündelik hibesi olarak alt başlıklara ayrıldı.
  1. Kurumsal Destek Hibesi
  • Toplam bütçeden 256.750,00 Avro bu kalem için kullanıldı.
  • Yüz kişiye kadar olan hareketlilikler için kişi başı 350 Avro, yüzüncü kişiden sonrası kişi başı 200 Avro verildi.
Avrupa Gençlik Eğitim ve Spor Derneği (AgesDer) İnternet Sitesini Ziyaret Ettiğiniz İçin Teşekkür Ederiz.
AGESDER Niğde'nin Gençlik Derneğidir. AGESDER Eurodesk Temas Noktasıdır. AGESDER Kalite Sertifikası (Quality Label) verilerek Avrupa Dayanışma Programı için Ev Sahibi ve Destekleyici Kurum olarak akredite edilmiştir.
Doğu Anadolu (Muş) Bölge Çalıştayı Katılımcı Listesi
Türkiye Ulusal Ajansı tarafından hibelendirilen Erasmus + KA3 – Politika Reformuna Destek Programı kapsamındaki “Sürdürülebilir Kalkınma-Geleceği Sahiplenmek” isimli projemizin 13-14-15...
Mayıs Ayı Gönüllülerimiz Portekize Gönderdik.
Avrupa Dayanışma Programı (ESC) kapsamında kısa dönem olarak gönüllülük faaliyetlerine katılacak olan beş gönüllümüzü 3 Mayıs 2022 tarihinde Portekiz’e gönderdik....
Doğu Anadolu-Muş (IV.Bölge) Çalıştayı Başvuru Formu
DOĞU ANADOLU (MUŞ) BÖLGE ÇALIŞTAYI: 13-14-15 MAYIS 2022 Başvuru Formu İlan Tarihi : 18 Nisan 2022 Pazartesi – Saat: 10.00Son...
Rektörümüze Ziyaret
Avrupa Gençlik Eğitim ve Spor Derneği (AGESDER) olarak Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Rektörü Sayın Prof.Dr. Hasan Uslu’yu ziyaret ederek faaliyetlerimiz...
Rusça Konuşma Kulübü Başvuruları Başladı
Rus Gönüllümüz tarafından 28 Mart 2022 Pazartesi gününden itibaren yüz yüze ve online B1 ve B2 seviyesinde Rusça Konuşma Kulübü...
İspanyolca Konuşma Kulübü Başvuruları Başladı
Rus Gönüllümüz tarafından 28 Mart 2022 Pazartesi gününden itibaren yüz yüze ve online A1 ve A2 seviyesinde İspanyolca Konuşma Kulübü...
İngilizce (3.Dönem) Konuşma Kulübü Başvuruları Başladı
Yüz yüze ve online İngilizce Konuşma Kulübümüz için başvuru yapacak gençlerin 18- 30 yaş arasında olması gerekmektedir. Başvuru yapanlar ile...
Fransızca (2.Dönem) Konuşma Kulübü Başvuruları Başladı
Yüz yüze ve online Fransızca Konuşma Kulübümüz için başvuru yapacak gençlerin 18- 30 yaş arasında olması gerekmektedir. Başvuru yapanlar ile...
Europass CV Hazırlama Eğitimi Başvuru Formu
Derneğimiz Yönetim Kurulu Başkanı Bilgehan HARMANŞAH ile Belçikalı gönüllümüz Jeanne ve Rus gönüllümüz Anna tarafından Europass CV Hazırlama Eğitimi verilecektir....
Doğu Anadolu-Muş (IV.Bölge) Çalıştayı Programı
Türkiye Ulusal Ajansı tarafından hibelendirilen Erasmus + KA3 – Politika Reformuna Destek Programı kapsamındaki “Sürdürülebilir Kalkınma-Geleceği Sahiplenmek” isimli projemizin IV....
Üye ve Gönüllülerimiz İle Buluştuk
Derneğimizin üye ve gönüllüleri ile bir araya gelerek 2021 yılının değerlendirmesini yapıp 2022 yılı hedeflerimizi görüştük. Yürütmekte olduğumuz projeleri değerlendirip,...
Valimizi Ziyaret Ettik
ESC programı kapsamında Belçika ve Rusya’dan Derneğimize projemiz kapsamında bir yıl çalışmaya gelen gönüllülerimiz ile Niğde Valimiz Sayın Yılmaz Şimşek...
Karadeniz-Gümüşhane (III.Bölge) Çalıştayı Yapıldı.
Türkiye Ulusal Ajansı tarafından hibelendirilen Erasmus + KA3 – Politika Reformuna Destek Programı kapsamındaki “Sürdürülebilir Kalkınma-Geleceği Sahiplenmek” isimli projemizin Karadeniz...
3.Dönem Gönüllümüz Ülkemize Döndü
European Solidarity Corps (ESC) programı ile 3. dönemde Portekiz’e gönderdiğimiz gönüllümüz Yakup projesini tamamlayarak ülkemize döndü. Kendisine bundan sonraki hayatında...
Karadeniz-Gümüşhane (III.Bölge) Çalıştayı Katılımcı Listesi
Türkiye Ulusal Ajansı tarafından hibelendirilen Erasmus + KA3 – Politika Reformuna Destek Programı kapsamındaki “Sürdürülebilir Kalkınma-Geleceği Sahiplenmek” isimli projemizin 21-23...
ArabicChinese (Simplified)EnglishFrenchGermanGreekItalianLatvianPersianRussianSpanishTurkish