KYK Yurt Başvuruları 14 Ağustos’ta Başlıyor
2017-2018 öğretim yılında ilk defa herhangi bir yükseköğretim programına kayıt yaptıran hazırlık ve 1. sınıf öğrencileri, herhangi bir yükseköğretim kurumunda eğitimine devam eden ara sınıf öğrencileri ve KKTC’de eğitim görmekte olan öğrencilerin yurt başvuruları 14 Ağustos’ta başlıyor.
http://gsb.gov.tr/
Gençlik ve Spor Bakanlığı’na bağlı Yükseköğrenim Kredi ve Yurtlar Kurumu’na bağlı yurtlara başvurular 14 Ağustos’ta başlıyor. Başvurular, 20 Ağustos gece yarısına kadar e-devlet üzerinden herhangi bir ücret ödemeden gerçekleştirilebilecek.
2017-2018 öğretim yılında ilk defa herhangi bir yükseköğretim programına kayıt yaptıran hazırlık ve 1. sınıf öğrencileri, herhangi bir yükseköğretim kurumunda eğitimine devam eden ara sınıf öğrencileri ve KKTC’de eğitim görmekte olan öğrencilerin yurt başvuruları 14 Ağustos’ta başlayacak.
Üniversiteli gençlerin barınmak için öncelikli tercihi olan KYK yurtlarına başvurular 20 Ağustos saat 23.59’a kadar e-devlet üzerinden herhangi bir ücret ödemeden gerçekleştirilebilecek.
Başvuruya ilişkin ayrıntılı bilgi yurtkur.gsb.gov.tr adresinde bulunan “Başvuru Kılavuzu”ndan alınabilecek.
Başvuru işlemlerinin tamamlanmasının ardından bilgilerinde değişiklik olan öğrenciler, başvuru süresinin sonuna kadar bilgilerini yine e-devlet üzerinden güncelleyebilecek.
Yurt başvurusunda bulunan öğrencilerin beyanlarının doğruluğu, Yüksek Öğrenim Kredi ve Yurtlar Kurumu tarafından 11 farklı kamu kurum ve kuruluşlar nezdinde araştırılacak. Başvuru sonuçları yurtkur.gsb.gov.tr kurumsal internet adresinden duyurulacak.
Ara sınıf öğrencileri de yurt başvurusu yapabiliyor
KYK bünyesindeki yurtlarda kalmak için ara sınıf öğrencileri de başvurabilecek. 30 Haziran 2017 tarihinden önce herhangi bir yükseköğrenim programına kayıt yaptıran öğrenciler de (ön lisans, lisans, yüksek lisans, doktora) ara sınıf olarak 14-20 Ağustos tarihleri arasında yurt başvuru işlemlerini yapabilecek.
Öğrenim bilgileri mutlaka e-devlet üzerinden kontrol edilmeli
Yurt başvuruları e-devlet’te yer alan öğrenim bilgilerine göre alınacağı için öğrencilerin e-devlet’teki bilgilerinin doğru ve eksiksiz olması önem taşıyor. Öğrencilerin başvuru sırasında herhangi bir sorun yaşamaması için öncelikle e-devlet’e girerek okul/bölüm bilgilerini kontrol etmeleri, bilgilerinde hata olan öğrencilerin üniversitenin öğrenci işleriyle görüşmeleri gerekiyor. Bilgilerinde yanlışlık olmayan öğrenciler ise başvurularını doğrudan gerçekleştirebilecek. Hatalı ya da eksik öğrenim bilgisiyle yurt başvurusu yapan öğrencilerin başvuruları geçersiz sayılacak.
Yurt başvuruları e- devlet üzerinden alınacak
Başvurular e-devlet üzerinden alınacağı için e-devlet şifresi olmayan öğrencilerin kimliği ile birlikte PTT şubelerine giderek mutlaka e-devlet şifresi almaları veya diğer e-devlet giriş yöntemlerinden birine (internet bankacılığı, e-imza, mobil imza, T.C. kimlik kartı) sahip olmaları gerekiyor.
Özel ve öncelikli durumu olduğunu beyan eden öğrenciler, yurt barınma hakkı kazandıktan sonra ilgili belgeyi yurt müdürlüklerine teslim etmeleri gerekiyor. İlgili belgenin ibraz edilmemesi durumunda öğrencinin yurt hakkı geçersiz sayılacak.
Yurt başvuru işlemini daha sonra yapacak olan başvuru türleri
2017-2018 öğretim dönemi için 30 Haziran 2017 tarihinden sonra bir yükseköğrenim programına kayıt yaptıran/yaptıracak yatay/dikey geçiş öğrencileri, ek kontenjanla yerleşecek öğrenciler, özel yetenek sınavı ile yerleşecek öğrenciler, yüksek lisans ve doktora öğrencileri ile ülkemize kendi imkânları ile gelen yabancı uyruklu öğrencilerin yurt başvuruları ileriki bir tarihte alınacak. Başvuru ile ilgili tüm bilgilere yurtkur.gsb.gov.tr adresinden ulaşılabilecek.
Burs/kredi başvuru tarihleri önümüzdeki haftalarda açıklanacak
Burs ve kredi başvuruları ise yurt başvuru ve kayıt işlemlerinin sonlanmasının ardından ilerleyen tarihlerde kamuoyuna duyurulacak.
2017-2018 öğretim yılında ilk defa herhangi bir yükseköğretim programına kayıt yaptıran hazırlık ve 1. sınıf öğrencileri, herhangi bir yükseköğretim kurumunda eğitimine devam eden ara sınıf öğrencileri ve KKTC’de eğitim görmekte olan öğrencilerin yurt başvuruları 14 Ağustos’ta başlayacak.
Üniversiteli gençlerin barınmak için öncelikli tercihi olan KYK yurtlarına başvurular 20 Ağustos saat 23.59’a kadar e-devlet üzerinden herhangi bir ücret ödemeden gerçekleştirilebilecek.
Başvuruya ilişkin ayrıntılı bilgi yurtkur.gsb.gov.tr adresinde bulunan “Başvuru Kılavuzu”ndan alınabilecek.
Başvuru işlemlerinin tamamlanmasının ardından bilgilerinde değişiklik olan öğrenciler, başvuru süresinin sonuna kadar bilgilerini yine e-devlet üzerinden güncelleyebilecek.
Yurt başvurusunda bulunan öğrencilerin beyanlarının doğruluğu, Yüksek Öğrenim Kredi ve Yurtlar Kurumu tarafından 11 farklı kamu kurum ve kuruluşlar nezdinde araştırılacak. Başvuru sonuçları yurtkur.gsb.gov.tr kurumsal internet adresinden duyurulacak.
Ara sınıf öğrencileri de yurt başvurusu yapabiliyor
KYK bünyesindeki yurtlarda kalmak için ara sınıf öğrencileri de başvurabilecek. 30 Haziran 2017 tarihinden önce herhangi bir yükseköğrenim programına kayıt yaptıran öğrenciler de (ön lisans, lisans, yüksek lisans, doktora) ara sınıf olarak 14-20 Ağustos tarihleri arasında yurt başvuru işlemlerini yapabilecek.
Öğrenim bilgileri mutlaka e-devlet üzerinden kontrol edilmeli
Yurt başvuruları e-devlet’te yer alan öğrenim bilgilerine göre alınacağı için öğrencilerin e-devlet’teki bilgilerinin doğru ve eksiksiz olması önem taşıyor. Öğrencilerin başvuru sırasında herhangi bir sorun yaşamaması için öncelikle e-devlet’e girerek okul/bölüm bilgilerini kontrol etmeleri, bilgilerinde hata olan öğrencilerin üniversitenin öğrenci işleriyle görüşmeleri gerekiyor. Bilgilerinde yanlışlık olmayan öğrenciler ise başvurularını doğrudan gerçekleştirebilecek. Hatalı ya da eksik öğrenim bilgisiyle yurt başvurusu yapan öğrencilerin başvuruları geçersiz sayılacak.
Yurt başvuruları e- devlet üzerinden alınacak
Başvurular e-devlet üzerinden alınacağı için e-devlet şifresi olmayan öğrencilerin kimliği ile birlikte PTT şubelerine giderek mutlaka e-devlet şifresi almaları veya diğer e-devlet giriş yöntemlerinden birine (internet bankacılığı, e-imza, mobil imza, T.C. kimlik kartı) sahip olmaları gerekiyor.
Özel ve öncelikli durumu olduğunu beyan eden öğrenciler, yurt barınma hakkı kazandıktan sonra ilgili belgeyi yurt müdürlüklerine teslim etmeleri gerekiyor. İlgili belgenin ibraz edilmemesi durumunda öğrencinin yurt hakkı geçersiz sayılacak.
Yurt başvuru işlemini daha sonra yapacak olan başvuru türleri
2017-2018 öğretim dönemi için 30 Haziran 2017 tarihinden sonra bir yükseköğrenim programına kayıt yaptıran/yaptıracak yatay/dikey geçiş öğrencileri, ek kontenjanla yerleşecek öğrenciler, özel yetenek sınavı ile yerleşecek öğrenciler, yüksek lisans ve doktora öğrencileri ile ülkemize kendi imkânları ile gelen yabancı uyruklu öğrencilerin yurt başvuruları ileriki bir tarihte alınacak. Başvuru ile ilgili tüm bilgilere yurtkur.gsb.gov.tr adresinden ulaşılabilecek.
Burs/kredi başvuru tarihleri önümüzdeki haftalarda açıklanacak
Burs ve kredi başvuruları ise yurt başvuru ve kayıt işlemlerinin sonlanmasının ardından ilerleyen tarihlerde kamuoyuna duyurulacak.
Sitemiz/Sayfamız yukarıdaki etkinlik/haber içeriğinden sorumlu değildir . Açıklamalar bilgilendirme amaçlı olup resmi niteliği bulunmamaktadır. Resmi açıklamalar için lütfen başvurunun yapılacağı ilgili sayfayı inceleyiniz.
AGESDER Niğde'nin Gençlik Derneğidir.
AGESDER Eurodesk Temas Noktasıdır.
AGESDER Kalite Sertifikası (Quality Label) verilerek Avrupa Dayanışma Programı için Ev Sahibi ve Destekleyici Kurum olarak akredite edilmiştir.